شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی دهکده مدرن ورزشی ۶ هکتاری الهیه: ایجاد زیرساخت‌های اصلی برای ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری ضروری است ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد، میدان آزادی و خیابان طرحچی (۹ خرداد ۱۴۰۳) آغاز عملیات اجرایی احداث مجهزترین و مدرن‌ترین دهکده ورزشی شرق کشور در مشهد (۹ خرداد ۱۴۰۳) اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم
سرخط خبرها

آیت‌الله علم الهدی: استکبار شرق هیچ تفاوتی با استکبار غرب ندارد| مقوله حجاب در ایران اسلامی، یک خواست مردمی است

  • کد خبر: ۱۴۰۲۵۴
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
آیت‌الله علم الهدی: استکبار شرق هیچ تفاوتی با استکبار غرب ندارد| مقوله حجاب در ایران اسلامی، یک خواست مردمی است
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این طور نیست که گمان کنید از بین چین و روسیه و آمریکا، یکی دوست ملت ایران و یکی دشمن ماست بلکه حقیقت این است که همه این قدرت‌ها به دنبال جهان خواری هستند و استکبار شرق با استکبار غرب هیچ تفاوتی نمی‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، در ادامه سلسله سخنرانی های تبیین تقوای عملی در زندگی اظهار کرد: دوران جوانی نقطه اوج غرایز و طغیان شهوات است و عمدتاً سیئات و گناهانی از جوان سر می زند که نشان از عداوت ذاتی او با دین خدا هم ندارد بلکه به خاطر فوران امیال نفسانی است و از همین جهت است که ذات اقدس پروردگار، راه توبه را بر جوان بازگذاشته است. با این حال، اگر انسان مجهز به ابزاری باشد که او را از اعمال غیرارادی و منفی در جهت سعادتش بازبدارد، این همان تقوای عملی است که باعث رستگاری می شود.

تقوا، ابزاردفاعی انسان در برابر گناه

وی افزود: در ادامه این مسیر، انسان به دوره میانسالی می رسد؛ یعنی همان زمانی که اگر انسان برنامه نداشته باشد، مرور ایام و تکرار وقایع باعث رنج و دلزدگی انسان خواهد بود و اینجا هم تقوا همان باور متعالی و برجسته ای است که به زندگی جهت می دهد و باعث می شود تا در سایه معادباوری، بنده باور پیدا کند که نیمه دوم زندگی و عمر او به معنای سرازیری به نشیب مرگ و نابودی نیست بلکه باید عبودیت و بندگی خدا را به نحوی استمرار ببخشد که تا لحظه مرگ، عمر او قرین به سعادت اخروی اش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه تقوا همان بندی است که باعث می شود تا انسان به خاطر یک گناه زودگذر و یک معاشرت کوتاه، سرانجام و عاقبت زندگی دنیوی خود را تباه نکند، خاطرنشان کرد: امام(ره) همیشه در دعای خود به درگاه الهی عرضه می داشتند که «خدایا اگر عمر من باعث رستگاری من نشد، مرگ مرا زمینه ساز سعادتم قرار بده» و این مصداق عینی همان فرهنگ ایثار و شهادت است که برای بندگان متقی زمینه بروز و ظهور پیدا می کند و پس از نهادینه کردن تقوای عملی و اخلاص در زندگی دنیایی شان، حتی مرگ این بندگان هم در جهت خدمت به دین و عاقبت بخیری قرار می گیرد.

استکبار شرق در استکبار غرب عمل می کند

آیت الله علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد هم با اشاره به شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» گفت: در انقلاب مقدس اسلامی ما، شعارهای متنوع و متعددی مطرح شد اما موسس بعضی از این شعارها، شخص امام(ره) بودند. یکی از این شعارها که از ابتدا در همه تظاهرات و مبارزات سیاسی با رژیم ستمشاهی بر زبان ها جاری می شد، شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود و تحلیل این شعار هم به این معنا نیست که ایران اسلامی باید همه ارتباطات خود را با کشورهای دنیا در شرق و غرب عالم برهم بزند بلکه معنای این شعار در حقیقت آن است که ما نه وابسته به شرق و نه وابسته به غرب خواهیم بود زیرا جهان اسلام باور دارد که علاوه بر همه ظرفیت های دنیوی، فرهنگی و اجتماعی اش، خدایی هم دارد که مهم تر از هر موضوع دیگر، پشتیبان اسلام و مسلمین است.

وی ابراز کرد: در جنگ اُحُد که کفار خطاب به مسلمانان شعار می دادند که ما قدرت بت عُزّی را در پشتیبانی از خود داریم و شما ندارید، نبی مکرم اسلام(ص) دستور داد که مسلمین تکبیر بگویند و شعار بدهند که «اَلله مُولانا وَ لامُولاکُم» و این دستور پیامبر(ص) در جنگ احد یک پیام راهبردی به مسلمانان در طول تاریخ دارد تا همه بدانند که دشمن اسلام همیشه عُزّی دارد و این بت گاهی اوقات در قامت یک جسم سنگی و چوبی نمود پیدا می کند و گاهی اوقات در قامت نیروی نظامی، توان تبلیغاتی و حتی هجمه رسانه ای اما در هر شرایط، ملت های آزاده و خداجو، «الله» را دارند که مولا و پشتیبان آن ها خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان جنجالی رئیس جمهور چین در سفر به عربستان سعودی تصریح کرد: این طور نیست که گمان کنید که از بین چین و روسیه و آمریکا، یکی دوست ملت ایران و یکی دشمن ماست بلکه حقیقت این است که همه این قدرت‎ها به دنبال جهان‎خواری هستند. اینها نه به شرافت، نه به فضیلت و نه به معنویت نگاه ندارند و فقط به دنبال این هستند که همچون گرگ های درنده، دنیا را تکه پاره کنند و بر این اساس، استکبار شرق با استکبار غرب تفاوتی نمی کند و هردو ممکن است زمانی با ما اظهار دوستی می کنند اما در شرایطی که منافع آنان تأمین نشود، تبدیل به دشمن درجه یک ملت ایران خواهند شد.

وی تاکید کرد: این توصیه امام(ره) بود و ایشان از ابتدا در امتداد دستور نبی مکرم اسلام(ص) به ملت ایران یاد دادند که نفت بفروشند، جنس بخرند و تعامل کنند اما وابسته نشوند و فقط بر ذات اقدس پروردگار به عنوان تنها حامی و یاور متقین تکیه داشته باشند. واقعیت هم این است که هم شرق با ما بد است و هم غرب و هردو به دنبال کدخدایی و سلطه بر ملت ها هستند. آن ها با ملت هایی عداوت و دشمنی دارند که برای اداره جهان برنامه داشته باشند و بر این اساس، ایران اسلامی تنها کشوری است که در گام دوم انقلابش، رهبر آن به صراحت اعلام می کند که این گام زمینه ساز فرج و ظهور حضرت بقیة الله الاعظم(ارواحنا فداة) خواهد شد.

سازمان ملل، مزدورخانه آمریکا

امام جمعه مشهد با بیان اینکه همه سیاست های استکباری جهان در این راستا سازماندهی شده تا با ملت ایران دشمنی شود، اظهار کرد: سازمان ملل، مزدورخانه آمریکا و محلی است که در قالب اخراج از سازمان زنان، سازمان حقوق بشر یا عناوین دیگر، جمهوری اسلامی را سرکوب کند زیرا پیام انقلاب اسلامی ایران به ابرقدرت های شرق و غرب عالم این است که همه آن ها معدوم و بی اعتبار هستند و تنها عنصر باکفایت برای کفالت بشریت، وجود اقدس امام زمان(عج) است.

وی افزود: به همین ترتیب، همه زندگی ما هم جهاد و مبارزه است تا در مقام ابزاری برای تعجیل در فرج، با دشمنان این مکتب مبارزه کنیم و بنابراین، ملت ایران در گام دوم انقلاب نیز همچون مرحله قبل، می ایستد، جان می دهد و حماسه می آفریند اما از سنگر زمینه‎سازی برای ظهور عقب نشینی نخواهد کرد. گام اول انقلاب 40 ساله بود اما انشالله به فضل پروردگار، گام دوم بسیار کوتاه تر خواهد بود و اهداف موردنظر بسیار زودتر از برنامه محقق خواهند شد.

حجاب، خواست ملت ایران است

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: ملت ایران یک ملت انقلابی است و اینطور نیست که این ملت کنار بنشیند تا عده ای مزدور دشمن به خیابان بریزند و حجاب از سر بردارند و در مقابل، هیچکس هم متعرض ایشان نشود. در شرایط امروز، اصطلاح حجاب اجباری، موضوعی است که آمریکا سعی در القای آن دارد تا موضوع پوشش بانوان ما را یک امر حکومتی نشان دهد درحالی که در حقیقت، حجاب ما یک حجاب مردمی و منطبق با خواست ملت ایران است.

وی ادامه داد: حالا اینجا آقای بی دینی هم پیدا شود که شعار «زن، زندگی و آزادی» را شعار زیبا قلمداد می کند و از لباس و کسوت خود خجالت نکشد. این یک دروغ بزرگ است و در این میان، مردم باید میدان داری کنند و نشان بدهند که حجاب، خواست فرهنگی و عُرف خودخواسته این ملت بوده است. دشمن هم باید بداند که هیچکدام از فروع دین ما اجباری نیست و ما در احکام اسلام، اجبار نداریم؛ همانطور که هرگز فردی محاکمه نمی شود که چرا در ماه مبارک رمضان در خانه اش روزه خواری کرده بلکه وقتی این موضوع در جامعه رخ دهد، آن گاه فرد با برخورد قانونی متناسب با جرمش و برای تجاهر به فسق و هنجارشکنی با قانون مواجه می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->